söndag 2 maj 2010

Veckans...

(I dagens inlägg försöker jag täcka lite om mycket)

Veckans...

...Sjukaste: 30 Rock, alltså veckans avsnitt tog priset av att handla om sjuka saker. OBS SPOILER Jag menar Jack ärver en Påfågel, Jenna blir ihop med en transvestit som är en imitatiör av henne själv och Pete försöker få folk att kalla honom "Dallas". Herregud alltså!

...LOL: Sveriges historia, TV4s storsatsningen om vår historia. Herregud jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Första programmet som handlade om de första människorna i Sverige var riktigt märkligt. Jag hade iofs inga förhoppningar men ändå. Martin Timell i väldigt konstiga kläder som ska försöka göra historia lite kul sådär. Jag tyckte att det var obehagligt pinsamt med alla iscensatta historiska skeenden. Jag tyckte att det var lite lågstadieinformation (och det säger jag inte bara för att jag råkat läsa en del historia i mitt liv) och jag kan bara tänka mig hur många lata lärare i det här landet som kommer använda sig av de här i undervisningen. Som knark på laxen var ju Dick Harrison också med som "kunskapsbank". Det blir lite övertydligt när man verkligen vill få svenska folket att bli mer intresserade av historia. Men det måste också tilläggas att jag fick vatten på min kvarn i och med att jag brukar säga att Östergötland är civilisationens vagga. Det var här det hände vet ni, neolitiska revolutionen. Så jävla viktigt. Gött att ha en källa på det nu också. Nästa vecka ska vi prata om källkritik, som Anders & Måns skulle sagt.

...Miss: När jag under ett avsnitt av Vem vet mest i veckan sa att Pennsylvania tillhörde New England. Jag har haft som projekt den senaste tiden att lära mig alla USAs stater och nyligen lärde jag mig också New England. Pinsamt.

...Mitt-liv-hade-ingen-mening: Det var inget nytt Lost i veckan. Så fruktansvärt tråkigt. Jag var inte ensam om att tycka att det var jobbigt. Jag läste på, Televisionary (tror jag) att det var såhär livet skulle bli sen när Lost slutade. Usch hemska tanke, vill inte att det ska ske.

...härligaste: Chuck, som var tillbaka efter en liten tids uppehåll.

...Genidrag: Schulman Show, på Aftonbladet, har skaffat ny panelmedlem, ingen mindre än Hanna Hellquist. Jag uppskattar hela henne så nu är det verkligen en till anledning att kolla på det. Jag gillar Schulman Show, det är inte så överproducerat (om man kan säga så) och det där lite amatörsmässiga är så skönt. Det blir kul och personligt.

...Förvånande bra skådis: Josh Zuckerman, i Desperate Housewives. Jag blev faktiskt berörd av honom. Han skötte det snyggt.

5 kommentarer:

  1. För att inte tala om Liz och Grizz "sexual past"...

    SvaraRadera
  2. Fan! Blir så sugen på att kolla på tvserier. Funderar seriöst på att proioritera ny dator framför barnvagn.

    SvaraRadera
  3. A: Haha just det! usch

    F:okej, där får jag nog gå in och sätta stopp. Men du kan ju önska dig dvd-boxar i mammaledighetspresenter, för sånt finns det väl?

    SvaraRadera
  4. får man mammaledighetspresenter??????????

    Ja, sådana finns. Kanske faktiskt ska ta och beställa nåt. Carnivale kanske, men det verkar lite läskigt?

    SvaraRadera
  5. absolut inte läskigare än twin peaks

    SvaraRadera