tisdag 6 april 2010

Charmigt



Jag har slagit ett personligt rekord i hur snabbt jag kan kolla på en serie. Det tog en vecka för mig att titta igenom NBC's Chuck som är inne på sin tredje säsong. Jag menar inte att det är typ världsrekord eller så men man har ju oftast annat som måste göras liksom.

Anledningen till att det ändå gick ganska fort är att man liksom inte kan få nog. Om How to make it in America kan beskrivas som skönt, så kan Chuck beskrivas som charmigt! För att beskriva vad serien handlar om har jag helt enkelt kopierat vad som står på wikipedia, "The series is about an "average computer-whiz-next-door" who receives an encoded e-mail from an old college friend now working in the CIA; the message embeds the only remaining copy of the world's greatest spy secrets into Chuck's brain". Det är så svårt att förklara på svenska tycker jag. Det handlar också om en CIA-agent som heter Sarah och en annan agent som heter Casey som hjälper Chuck. Chuck har lite av varje, det är kul det är lite action, det är lite kärlek och sådär va. Mest beror seriens charmighet på huvudpersonen själv, Chuck Bartowski, spelad av Zachary Levi. Man börjar ärligt talat le så fort man ser honom. Han har också lite av varje, han är rolig, nördig och en spion , allt förpackat i en söt-mer-än -snygg kille. Det kan hända att man ibland tänker att han pratar om en själv när han pratar om "Sarah".

Nu håller alltså tredje säsongen på och veckans avsnitt var otroligt bra. Det var ett avsnitt som man har velat se sen seriens början. Jag vill inte gå in på detaljer om det är någon som vill se avsnittet.

Men det här är en serie som är lätt att titta på, man behöver inte tänka så mycket (utan att vara lika enkelt som Americas next top model som en hjärndöd kan förstå) och dte kan vara gött ibland eller hur?

Om jag ska säga något negativt så är det väl att jag tycker jag att det kan bli lite fjantigt med tjejslagsmål. Snygga agenter som slåss mot snygga bad-girls(?) och allt man hör är "stön". Eller när man ser snygga agenter i bara underkläder som riggar fast alla vapen på kroppen. Men det är väl för att jag är en tråkigt feminist och inget annat. Sen måste jag också säga att jag stör mig på Sarahs tänder, jag brukar väldigt väldigt sällan störa mig på folks utseenden men i detta fall gör jag det och det känns lite ytligt. Men hon har väldigt långa framtänder.

Men jag gillar Chuck det gör jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar