onsdag 31 mars 2010

Skönt!

För ett tag sen läste jag på Sveriges bästa TV-blogg om den nya serien How to make it in America. Jag kände väl att jag var tvungen att kolla upp den här serien. Jag menar, HBO gör bra serier, it's a fact. Det vet alla. Efter att ha läst inlägget på Weird Science så kände jag mig ganska skeptisk, men ville ändå ge det en chans. Nu har jag gett det en chans och jag tror att det var bra att jag gjorde det.

Jag får en otroligt skön känsla när jag tittar på How to make it in America. Det går inte att undvika en önskan om att få bo i New York. Det är en skön stämning som genomsyrar hela serien. När jag använder ordet skön på det här viset är det för att det är just så det måste beskrivas. Allt är så himla skönt. Det är avslappnat och karaktärerna är sympatiska. Jag gillar det. Okej, det är inget som får mitt hjärta att slå hårt men jag avsätter gärna en halvtimme för ett avsnitt. Dessutom, vem behöver att hjärtat slår hårt hela tiden?

I övrigt har jag inte mycket att tillägga. Bra folk, bra miljöer, bra dialog. Alltså, det är så skönt ibland att tro att något är på riktigt.

Det kommer kanske hända fler gånger att jag hänvisar till något som David Hylander har skrivit, men ni vet hur det är när man läser något som man precis har tänkt. Kul och irriterande på samma gång. Kul för att det finns hopp om världen, någon som har samma goda smak som en själv. Irriterande för att man inte skrev det först, man framstår istället som en så kallad härmapa. Nu vet ni det och då vet ni också att jag inte härmas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar