söndag 11 april 2010

Mina favoritpar HELA LISTAN

Först måste jag bara säga en sak. Egentligen är jag inte så mycket för det här med skvaller. Egentligen bryr jag mig inte så mycket om andra människor, förutom vissa som jag bryr mig om extremt mycket.

Det finns många klassiska kärlekspar inom tv-världen, alltså inte riktiga utan fiktiva, som Ross och Rachel, Jim och Pam och så vidare. Det är helt klart värt ett eget inlägg så det skriver jag inte mer om. Hur som helst, den här bloggen ska egentligen handla om serier och karaktärer och inte fokusera så mycket på kändisar och skådisar, även om det kan bli svårt för mig. Men dagens inlägg tänker jag helt ägna åt några skådespelares privatliv, eller kärleksliv rättare sagt.

Jag ska lista mina favorittv-serieskådispar. Det är lite konstigt kan man tycka för jag vet ju ingenting om deras relationer och så vidare. Listan baseras på hur mycket jag gillar skådisarna och hur kul jag tycker att just dessa har hittat varandra.

Plats 4:
Michael C Hall och Jennifer Carpenter
Det är ju lite sjukt också, men mest kul. Dessa två spelar ju syskon i Dexter. Det tar ett tag att vänja sig men det är värt det. Jag gillar Michael C Hall, självklart i Dexter men mest av allt i Six Feet Under där han spelar David som är en av mina favoritkaraktärer of all time. Jennifer Carpenter har jag bara sett i Dexter och där är hon ju duktig och så. Det är helt klart ett plus på den här listan att vara gift med någon i samma serie som man själv är med i.


Plats 2 (delad):
Anna Paquin och Stephen Moyer
Några som också är med i samma serie är Anna och Stephen från True Blood. De spelar ett par även i serien där han är vampyr och hon en tankeläsande servitris. Det går ju inte att missa att de är ett par. Jag tror att det är en fördel i deras fall. Jag gillar de som par i True Blood och jag gillar att de är det även annars också. Varje gång jag ser Sookie och Bill (som deras karaktärer heter) i serien säger jag högt och glatt samtidigt som jag klappar händerna "de är ihop på riktigt också".


Plats 2 (delad):
Michael Emerson och Carrie Preston
Det här är verklig skräckblandad förtjusning. Jag är nog mer fascinerad av detta äktenskap. Michael Emerson spelar Ben Linus i Lost, och är en karaktär som jag tycker är ganska obehaglig och jag tycker allt omkring honom är obehagligt inte minst hans utseende. Carrie Preston spelar också en servitris i True Blood, en rödhårig sådan som pratar mycket sydstatsdialekt med gäll röst, Jag har så svårt att se dessa två ihop, men det är det som gör det så intressant. Fast jag förstår inte hur hon inte kan vara rädd för honom.



Plats 1:
Will Arnett och Amy Poehler
Given etta. Jag älskar dom båda två, av hela mitt hjärta. Jag skulle lätt gå med på att gifta mig med båda om de skulle få för sig att leva i ett polygamt äktenskap. De är så fina och roliga och precis det där paret man skulle bjuda på parmiddag. De har ju också spelat syskon, dock i en film så det gills inte här. Annars så är nog Will Arnett mest känd som GOB från Arrested Development och Amy som gammal SNL:are och huvudrollsinnehavaren i Parks and Recreation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar