tisdag 1 juni 2010

en liten lista

Nu håller alla serier på att ta slut och det är tråkigt, men det är kanske dags att sammanfatta hösten och vårens tv.
På Entertainment Weekly hittade jag det här. Jaag ska göra ett försök att fylla i, jag fattar inte alla frågor riktigt men jag terrar, och såklart, varning för spoilers.


Best Death: Konstig fråga och jävligt svårt, Jack i Lost kanske
Most Welcome Exit for an Unloved Character:
det kanske skulle funka att säga Jack igen eftersom jag inte gillade honom, men det känns taskigt. Men jag kan inte komma på så många dumma som har dött.
Best Overall Ending to an Otherwise Crappy Season:
Grey's Anatomy och Nip/Tuck, alltså mer det faktum att det tog slut än att det fanns något som var bra, aldrig mer N/T tack gode gud.
Best Romantic Cliffhanger:
Jeff i Community ? Sheldon Cooper?
Best Non-Romantic Cliffhanger:
Jag är ju lite nyfiken på vad som kommer hända med Bill i True Blood
Best Kiss:
Om man kan få säga att en hel romantisk utveckling kan förklaras i en kyss så säger jag Chuck och Sarah.
Best Fight (Verbal or Physical):
Jag gillar ju det ständiga tjafset mellan Sue och Will i Glee, men det finns många bra bråk.
Top Tissue Moment (Single tear or sobfest):
Lost och lite The Pacific
Most Clever Single Twist:
Dexter -slutet om man kan säga att det var en twist
Funniest Half Hour:
Paintball-avsnittet i Community var kul.
Spookiest Image:
Jag tyckte att de första avsnitten av FlashForward var lite läbbiga
Most Rewound Moment:
Alltså jag måste kanske säga Pam & JIms Bröllop ändå även om det inte var det bästa jag sett i år. Ett stort år för dessa två.
SPECIAL AWARD: Biggest Regret That I Didn’t See It, I Just Read About It
Breaking Bad

Detta var mycket svårt, minns inte alla serier liksom. Påminn mig gärna med kommentarer och säg vad ni tycker.

3 kommentarer:

  1. Best non-romantic cliffhanger skulle jag ge till South Park Ep 200. Det avsnittet skulle kunna vara funniest 30 minutes också, det eller sista avsnittet av 30 rock.

    SvaraRadera
  2. kollar på breaking bad - värt!

    SvaraRadera
  3. Taskigt med LOST-spoiler utan att varna!!!!!!!

    SvaraRadera