måndag 21 juni 2010

Breaking very good

Det var längesedan jag blev så blown away av en serie som jag nu har blivit. Jag tog mig i kragen och tittade på serien som jag hade förstått att man inte kunde missa. Serien jag pratar om är Breaking bad.

Serien handlar om Walt, medelålders man som arbetar som kemilärare på High school, trots att han är överkvalificerad för jobbet. Han lever med sin fru och en son och har ett barn till på väg. En dag får han dåliga nyheter, han har långt gången lungcancer. Han träffar på en gammal elev till honom och de två börjar tillsammans tillverka meth. På detta sätt kan Walt skaffa sig lite extra kosing till sin familj. Walt har också en svåger som arbetar inom DEA (narkotikapolisen).

Det är ungefär vad man behöver veta.

Alltså, den här serien har allt. Den är så otroligt snyggt gjord på alla plan. Handlingen är ju absurd och lite komisk men samtidigt otroligt seriös. Allt är perfektion ut i varenda liten detalj. Det är en fröjd att se såna här serier som verkligen har gjort en ansträngning och utmanar tittaren lite. Den är smartoch underhållande. Det är inte varje dag man får det.Detta är inte ens HBO, hoppet lever om underbar TV på fler kanaler. Om Breaking bad hade varit en kille hade jag definitivt varit kär i den killen.

Jag har ett avsnitt kvar att se, efter det blir det nog mer kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar