lördag 27 mars 2010

TorsdagsTV!

På torsdagar visar de mycket härlig TV, i USA alltså. Om det är en bra vecka, då de visar det de ska utan en massa konstiga och omotiverade avbrott så är det 6 olika serier jag följer.

Det är The Vampire Diaries, Grey's Anatomy, FlashForward, Parks and Recreation, The Office och 30 Rock.

Idag tänkte jag fundera lite över de tre första av dessa serier.

Några tankar om The Vampire Diaries
Okej, egentligen vet jag inte varför jag följer den här serien, förutom det uppenbara att det handlar om vampyrer. Det har varit lite av en pina från dag 1, eller avsnitt 1 kanske man säger. Men såklart ibland har det sina stunder och jag vet i alla fall vad jag uppskattar med andra serier när jag ser på den här.För er som inte har sett den här serien som numer visas på TV 6, så handlar det om en tjej som blir kär i en vampyr och den här vampyren är rätt snäll men han har en ond vampyrbror. Alla dessa bor i en liten stad i USA som är rätt isolerad och staden har det mystiska namnet Mystic Falls. Det är en ungdomsserie, som The O.C eller Gossip Girl, fast utan mode och med vampyrer.

Först och främst undrar man ju hur alla kan vara så snygga i den här lilla staden. Men det är ju något man alltid undrar när man tittar på TV. Den här serien är en ungdomsserie som sagt men det är nästan inga vuxna karaktärer. Kidsen får springa runt bäst de vill. När det väl är vuxna med så ser de ut som ungdomarna, lite unga och snygga. Detta tycker jag är sjukt störigt. Sen är det det där med alla events de har. Varje avsnitt har en tillställning, som sig bör i ungdomsserier. Men kom igen hur många olika varianter kan det finnas? Vem ordnar dessa och tröttnar de aldrig på att gå, det är ju en liten stad.

Nu vet jag knappt vad serien handlar om längre, det är som att den röda tråden har försvunnit. Det dyker upp nya grejer hela tiden. Jag måste ju fortsätta se, för att få reda på hur detta slutar.

Och, jag brukar ju gilla de onda vampyrerna mer och så också i detta fallet. Det är ju också ett plus att den onda vampyren spelas av Ian Somerhalder, som också varit med i Lost.

Några tankar kring Grey's Anatomy
Jag har tyckt att den här säsongen varit seg. Jag har funderat på att sluta titta, men det är ju en fysisk omöjlighet för mig (led tex igenom hela sista säsongen av Nip / Tuck, rekomenderas inte). Jag tycker att karakärerna är tråkiga och platta och allt handlar om samma sak hela tiden och det är liksom lite övertydligt. Nu är det ju också klart att Izzie inte kommer tillbaka. Inte för att det hade varit någon räddning för serien, men jag gillade henne.


Några tankar kring FlashForward
Nu har det dragit igång igen och det tycker jag är kul. Det är så spännande! Mest för att jag inte förstår så mycket och för att det är meningen att det ska vara spännande. Jag vet inte om ni har sett den här, den gick på TV 4 i höstas. Det handlar hur som helst om att hela världen drabbas av en blackout i 2 minuter och 17 sekunder där de upplever vad de gör 6 månader senare. Och så är det några som ska hitta de som ligger bakom det här. Det bästa med den här serien är ändå att John Cho är med. Han har blivit lite den där killen man skrattar åt så fort man ser honom. (Jag gillar alltså John Cho, han är ju ändå med i Star Trek och så kom jag på att jag gillar det mesta han gör. Han är en skön snubbe. Dessutom är han med i American Pie och herregud det är efter det jag bara skrattar åt honom.) En annan kul grej med veckans avsnitt var att Timbaland var med, jag bara mös!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar