lördag 27 mars 2010

TorsdagsTV! 2.0

... och idag tänkte jag fortsätta med torsdagens TV.

NBCs komeditorsdagar är heliga för mig. Kvällen börjar med Community (en serie som jag inte har sett, trots att den går på TV 6 och borde vara bra. Det blir ett senare projekt helt enkelt.) för att sedan fortsätta med Parks and Recreation, The Office och sist 30 Rock. Jag längtar verkligen hela veckan efter det här, det är underbart.

Jag kör samma upplägg som i förra inlägget.

Några tankar kring Parks and Recreation
Gud, vilken tur att jag började titta på den här serien. Det är så bra! Det är ren kärlek. Jag tror jag har sagt det tidigare men det ungefär som The Office men lite mer nedtonat. Alla karaktärerna är underbara. Jag är speciellt svag för praktikanttjejen April, hon är en sån tonåring! Eller hon är ju 20, fick vi lära oss i veckans avsnitt. Amy Poehler är helt underbar som huvudkaraktären Leslie Knope. Amy Poehler som för övrigt väntar barn (#skvaller alternativt #babyboom2010). Grejen är att hennes karaktär inte gör det och de är inte jättebra på att dölja detta i alla fall inte om man vet om det. Jag har anat detta länge.

Några tankar om The Office

Oj vilken säsong det har varit, många viktiga händelser. Pam och Jims bröllop och Pam och Jim får barn. Hur mycket jag än älskar The Office och Pam och Jim så är jag besviken på den här säsongen. Visst, det finns även positiva saker att säga men först kritiken. Det är som att hela serien blivit lite bekväm och litar på tidigare framgångar. De slänger in de där viktiga händelserna och tror att det ska vara klart sen. Det funkar inte så, charmen med The Office är att man tror att man är där, det behövs inget drama eller så, det är bara vardagligt.

Serien har ju flyttat fokus lite från Pam och Jim till de andra karaktärerna. Andy tex har växt otroligt mycket för mig. Jag gillade inte honom först men nu gör jag det. Han dejtar då receptionstjejen Erin, känns detta igen? Hon är så lame, som man säger i USA. Personligen tycker jag att Kelly och Ryan får för lite tid, men det har nog med att de jobbar så mycket med serien "bakom kameran". Allt Mindy Kaling gör blir ju i och för sig bra, så är det bara. Så det är kul med lite mer fokus på de övriga men jag vet inte om det räcker. De får skärpa sig lite tycker jag.

Några tankar om 30 Rock
Till skillnad från The Office så har 30 Rock verkligen skärpt sig den här säsongen. Det är svinkul. Förra säsongen tyckte jag inte så mycket om, men nu oj oj oj. Jag vet inte vad som har hänt riktigt men huvudsaken är att det är kul. Det är bra skämt i varje scen, och dessa skämt skulle ju funka även utanför serien typ. Bra jobbat!

Annars vill jag bara säga att jag gillar NBC. Puss och hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar