fredag 20 januari 2012

tv-frågor!

Tänkte ge mig på en riktig utmaning. Något som andra har gjort innan mig, och som säkert har sett fler serier än jag. Men vi får se hur det går.

1. En serie som inte borde lagts ner?

Arrested Development,Carnivale, Rubicon och Community om de inte lyckas rädda den! Tänkte först säga Twin Peaks men vi vet ju alla att den var mayhem nästan hela andra säsongen så det var nog lika bra.

2. En serie du önskar att fler tittade på?
Portlandia

3. Favoriten bland de nya serierna för säsongen?
Homeland

4. Din favoritserie nånsin?
Brukar alltid säga Six feet under.

5. En serie som du hatar?
Californication

6. Ett favoritavsnitt av en favoritserie?
det finns för många!

7. Sämsta avsnitt av en favoritserie?
Något i sista säsongen av Lost.

8. En serie alla borde se?
Portlandia, Six feet under, Breaking bad, arrested development osv

9. Bästa scenen nånsin?
Så jävla svår fråga.

10. En serie du inte trodde du skulle gilla men visade dig älska?
Jag går aldrig in med den inställningen!

11. En serie som gjorde dig besviken?
californication, som jag ändå har följt i flera säsonger men inte pallar mer nu. Det finns många fler men jag brukar inte sluta kolla på serier men den och american dad var waste of my time. Och Nip/Tuck! hur kunde jag se klart den?

12. Ett avsnitt du sett mer än fem gånger?
Sista avsnittet av Band of brothers, gråter varje gång.

13. Favoritserie från barndomen?
Kollade väl på sånt som alla kollade på. Tre kronor, rederiet, skilda världar osv

14. Manlig favoritkaraktär?
David i six feet under, Sheldon i big bang theory, Tobias Funke i Arrested development

15. Kvinnlig favoritkaraktär?
April i Parks and recreation, Kelly i the office, Bree& Lynette i desperate housewives, Dottern i United states of tara, har ju heller inga problemmed betty från mad men som alla andra verkar.

16. Guilty pleasure-serier?
Top model, räknas det?

17. Favoritminiserie?
Band of brothers såklart.

18. Favoritserie som började tidigare än 2000?
Freaks 'n' geeks, twin peaks, my so called life

19. Bästa cast?
Gillar united states of tara

20. Favoritkyss?
Kanske Alicia och Will i the good wife

21. Favoritpar?
Jim & Pam, the office

22. Favoritserieavslutning?
De är alltid så jobbiga och sorgliga för mig. Det känns som att hjärtat slits ut men om jag ska säga någon som lyckades bra, så var det den jag såg nu senast: Big love

23. Mest irriterande karaktär?
Tara i true blood, Jack i lost

24. Bästa citat?
Jag gillar det mesta som Dwight i the office säger. Och Tobias i arrested development. Exempel:
"Douche chill!"
"Okay, Lindsay, are you forgetting that I was a professional twice over - an analyst and a therapist. The world's first analrapist.
No, no, it's pronounced a-nal-ra-pist. "

25. En serie du planerar att titta på (ny eller gammal)?
Boardwalk empire, the wire, life's too short, new girl, 2 broke girls

26. Största OMG-ögonblick?
Säsongsavslutningen av Dexter säsong 4 ligger bra till

27. Bästa pilotavsnitt?
Kan inte komma på något över huvudtaget nu bara för det.

28. Första tv-besatthet?
Band of brothers

29. Pågående tv-besatthet?
Alltså va? Alla jag tittar på?

30. Sorgligaste karaktärsdöd?
C i sopranos, Jin och Sun i lost

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar