söndag 30 oktober 2011

Så mycket bättre säsong 2

Har precis kollat på säsongspremiären av Så mycket bättre.
Såklart var det underhållande och intressant för att man vaggas in i den där personliga,nästan privata, närheten som är själva grunden i den här typen av program.

Jag måste säga att de har fått tag i ett par riktigt sköna personligheter i år.
Jag kommer (om det finns möjlighet) att ranka personerna efter varje program efter hur jag tycker att de har skött sig, inte så mycket musikaliskt utan som personligheter. Det är ändå det tv handlar om nu för tiden, starka karaktärer.

1. E-type, den självklara ettan. Först och främst kommer han sent- i helikopter! Sedan tjatar han om, under HELA programmet, hur stort det är att hänga med Tomas Ledin och hur mycket han gillar honom. Vem hade kunnat ana det? Hur kan man bli så starstrucked av Tomas Ledin? Och efter hans framträdande, var han så generad och timid. Han berättade att han var så nervös men var ändå nöjd över att han pekade på Tomas under låten. Gud, bara det att han tycker att Sommaren är kort är Ledins bästa låt. Haha, det här är underhållning!
2. Timbuktu, en aning förvånande att han kommer högt upp måste jag säga. Jag fullkomligt avskyr hans musik och kan ibland tycka att han är lite för mycket skånsk hiphopare. Men han är ju så sympatisk och lugn och gosig som person. Han blir proffsigare med åren. Gillade hans tolkning bättre än hans egna låtar.
3. Eva Dahlgren, jag gillar henne skarpt, hon är så närvarande utan att göra något. Hon är fräck och lite mystisk. Kan komma att bli en ny idol för mig. Hon kommer alltid ligga högt upp skulle jag tro.
4. Tomas Ledin, nu handlade visserligen programmet om honom och han fick således mycket utrymme, men jag gillar hans stabilitet och papparoll. Han känns faktiskt rätt genuin.
5. Mikael Wiehe, jag tror att han kan växa under programmets gång, men i kvällens avsnitt visade han lite för lite även om jag tyckte hans "one man show" var rätt kul.
6. Lena PH, Åh denna människa. Så fullkomligt ointressant. Vad har hon att tillföra, någonting?
7. Laleh, gissar att hon alltid kommer ligga på den här platsen. Jag gillar inte henne riktigt. Tycker att hon är jobbig och som hon själv skulle säga: "konstig"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar