lördag 18 juni 2011

lite tankar om tv

Jag har börat slökolla lite på TV igen. Fantastiskt vad roligt det är. Här nedan följer några reflektioner om TV i allmänhet som jaghar tänkt på de senaste dagarna.



  • Alltså för i fan, SVT ska inte sända OS!!!! Inte nog med att tv 4 tagit över skidsändningarna från VM, nu det här också. Alltså det är inte bara skidorna som är problemet känner jag. Läs Cronemans krönika, vi är faktiskt ense. Jag blir faktiskt upprörd på riktigt över detta spektakel.

  • Igår kom jag av en slump att kolla på en repris av humorserien Hjälp! på TV4. Jag kollade aldrig på det när det sändes för att jag tyckte att det var skit. Alltså det var ju väldigt tråkigt nu också men jag tyckte bara att det var så märkligt. Först och främst är min favorit Stina Ekblad med, bara det. Sedan är det ju "gräddan" av sveriges humorelit också. Trots detta blir det fett tråkigt. Som knark på laxen och det absolut märkligaste är att Chevy Chase är med! Man ba' why? Detta är ju ett värdelöst program och alla har redan glömt det. Okej, jag fattar att det är väldigt inaktuellt att beklaga sig över detta men jag menar inte att beklaga mig över att det är så dåligt utan att allt är så konstigt.

  • På tal om Chevy Chase kollade jag igår den fenomenala bloggen Weird Science för första gången på länge och till min stora lycka hade min favoritskribent skrivit ett inlägg om den senaste säsongen av Community. Som vanligt när jag läser David Hylanders inlägg är det som att läsa sina egna tankar. Jag har tänkt mycket på storheten och det unika med Community den här säsongen.

  • Något annat som är kul är att SVT ska visa Utvandrarna som serie i 4 delar i sommar, blir det Nybyggarna med månne?. Första avsnittet sändes ikväll och det var underbart att få se. Bra med avsnittsformatet. 3 timmar tystnad utblandat med småländskt mummel blir lite mastigt. Men Max von Sydow som Karl Oskar, säger bara mmm mm mmm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar