söndag 4 juli 2010

waiting sucks

Det är sommar, det är varmt och äntligen har True Blood börjat igen. Det är den tredje säsongen och jag tror att det är tre avsnitt som har sänts.

För er som möjligtvis kan ha missat så handlar True Blood om vampyrer i Louisiana. Eller snarare den tankeläsande servitrisen Sookie som är ihop med vampyren Bill. Detta kan ske eftersom vampyrerna kan leva tillsammans med människor då det har framställts syntetiskt blod. I tredje säsongen har det också utlovats att vi ska få se varulvar som är på modet just nu. Serien visas på HBO så ingen censur här inte!

I slutet av andra säsongen var det otroligt spännande(vill inte säga för mycket ifall någon ska se) men som tur är började det precis där det slutade, vilket det alltid gör det går liksom ingen tid mellan avsnitten.

Den tredje säsongen har börjat bra tycker jag, jag tror på det här. Jag menar vi har redan fått se Alexander Skarsgård, eller Eric Northman som han heter, både naken och i SS-uniform. Jag gillar nog det senare mer om jag får säga det själv. Annars är det ju mycket naket i True Blood, men jag har slutat tänka på det.

Den här säsongen är också väldigt rolig, något som man också kan läsa om på Weird Science. En annan rolig sida hittar man här som summerar varje avsnitt med för-och nackdelar. Här är en länk till det senaste avsnittet.

Vad gäller karaktärerna så känner jag att mina sympatier har flyttats en aning. Sookie känns faktiskt ganska jobbig och platt för tillfället. Däreomt tycker jag att Bill har blivit lite mer intressant främst efter förra avsnittet (man bara herregud vad händer?!?!) Eric Northman har alltid varit min favorit och förblir det. Tara och Sam, nej tack. Däremot Jessica, jag hade nog lite svårt för henne ibörjan av förra säsongen men nu är hon kul alltså! Och den nya killen Mott känns väldigt spännande. Man gillar ju alltid Hoyt, snälla killen liksom. Jason och Lafayette är som alltid bra och roliga. Andy Bellefleur har växt till den här säsongen också. Arlene och Terry är också bra. Man kan helt enkelt säga att Sookie, Tara och Sam är tråkiga. Dessutom har jag jävligt svårt för Lorena.

Så här på sommaren är det ju inte så många serier som sänds så detta är det enda att se fram emot, och sen är det ju så att True Blood alltid varit en favorit för mig. Det verkar också som att det förblir så även efter den här säsongen.

Vi avslutar med ett litet klipp från förra avsnittet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar